جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
گزارش رویترز؛

آمریکا، آلمان و ایتالیا به ترتیب بزرگ ترین صادرکننده سلاح به اسرائیل هستند

خبرگزاری رویترز در گزارشی اسامی صادر کنندگان سلاح به اسرائیل را فاش کرد و نوشت آمریکا ، آلمان و ایتالیا به ترتیب بزرگ ترین صادرکنندگان سلاح به اسرائیل هستند.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) آمریکا کمک نظامی و تسلیحاتی به اسرائیل را به حال تعلیق درآورد تسلیحاتی که شامل بمب های سنگین و سنگر شکن می شود و اسرائیل از آن ها علیه مردم بی گناه و مظلوم فلسطین در غزه استفاده می کند و تاکنون بیش از 35 هزار شهروند بی گناه فلسطینی را قتل عام کرده است. البته موضع اخیر آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی مبنی بر توقف و تعلیق صادرات سلاح به اسرائیل یک ترفندی برای فریب دادن افکار عمومی جهان است. زیرا رژیم صهیونیستی و آمریکا دو روی یک سکه هستند و جنگ لفظی میان مقامات دو طرف ، در واقع جنگ زرگری با اهداف تبلیغاتی و رسانه ای می باشد.

 

انتشار این خبر درحالی است که خبرگزاری رویترز در گزارشی اسامی صادر کنندگان سلاح به اسرائیل را فاش کرد و نوشت آمریکا ، آلمان و ایتالیا به ترتیب بزرگ ترین صادرکنندگان سلاح به اسرائیل هستند.

 

آمریکا:

آمریکا و اسرائیل سال 2016 سومین یادداشت تفاهم ده ساله ای را امضا کردند که شامل دوره 2018 تا 2028 می شود و بر اساس آن آمریکا 38 میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل پرداخت می کند. 35 میلیارد دلار آن برای خرید تجهیزات نظامی و سه میلیارد باقیمانده نیز برای توسعه سامانه های دفاع موشکی می باشد. اسرائیل از سال 2019 تا سال 2023 ، شصت و نه درصد از این کمک های نظامی مقرر را دریافت کرده است.

 

حکومت اسرائیل نخستین حکومت در جهان است که از جنگنده های اف 35 آمریکایی به عنوان پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر در جهان استفاده می کند. اسرائیل قرارداد خرید 75 فروند از این جنگنده ها را امضا کرد و سال گذشته 35 فروند از آن ها را دریافت کرد و البته هزینه ان را با کمک مالی خود آمریکا پرداخت. آمریکا همچنین به اسرائیل در زمینه توسعه و پیشرفته سازی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین و سامانه پیشرفته فلاخن داوود کمک کرد.

 

آلمان

صادرات دفاع آلمان به اسرائیل در سال 2023 در مقایسه با سال قبل از آن حدود 10 درصد افزایش یافته است و دولت آلمان کسب مجوز صادرات سلاح به اسرائیل را در اولویت مهم کاری خود قرار داده است.

آلمان عمدتا قطعات سامانه های دفاع موشکی و تجهیزات ارتباطی مورد نیاز اسرائیل را تامین می کند. گلوله های سلاح های گرم خودکار و نیمه خودکار و راکت های ضد تانک از دیگر موارد صادرات تجهیزات نظامی آلمان به اسرائیل می باشد.

 

ایتالیا:

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ایتالیا نیز اعلام کرد این کشور پس از آمریکا و آلمان ، سومین کشور صادرکننده سلاح به اسرائیل در جهان می باشد. صادرات تسلیحاتی ایتالیا به اسرائیل اغلب بالگرد و توپ دریایی می باشد.

 

 انگلیس ، کانادا و هلند

 

انگلیس ، کانادا و هلند نیز در ردیف بزرگ ترین صادرکنندگان سلاح به اسرائیل قرار دارند و این در حالی است که گروه های مدافع حقوق بشر بین الملل اعلام کرده اند اکثر افرادی که بر اثر حملات وحشیانه صهیونیست ها به نوار غزه که با استفاده از سلاح های آمریکایی و غربی صورت می گیرد شهید می شوند ، شهروندان بی گناه و غیرنظامی هستند و اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/ م ع/ 24


| شناسه مطلب: 389376







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.