جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

تاسیس جنبش دانشجویی حامی فلسطین در مصر با حمایت اساتید دانشگاهی

دانشجویان دانشگاه‌های مصر جنبش دانشجویی «دانشجویان حامی فلسطین» را تاسیس کرده تا از فلسطینیان به ویژه در شرایط ادامه جنگ در نوار غزه حمایت کنند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا) دانشجویان دانشگاه‌های مصر جنبش دانشجویی «دانشجویان حامی فلسطین» را تاسیس کرده تا از فلسطینیان به ویژه در شرایط ادامه جنگ در نوار غزه حمایت کنند.

 

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مصر به همراه برخی از اعضای هیات علمی بیانیه‌ای را در این خصوص امضا کرده‌اند.

 

این دانشجویان به روزنامه القدس العربی اعلام کردند در صورتی که دانشگاه‌ها از تاسیس رسمی این جنبش ممانعت کنند آن را یک «خانواده دانشجویی» اعلام خواهند کرد.

آنها افزودند هدف اصلی تاسیس کمیته‌هایی برای تحریم کالاهایی است که حامی رژیم صهیونیستی هستند.

 

در بیانیه اولیه این جنبش آمده است: دانشجویان مصری از گذشته وجدان بیدار ملت مصر بوده که بیانگر رنج‌ها و آرزوهای این ملت هستند و در این مسیر باقی خواهند ماند، علاوه بر آنکه ادامه جنبش دانشجویی اصیلی است که در گذشته همیشه طلایه‌دار نیروهای ملی و بیانگر خط مشی آنها بوده است.

 

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی و خروج استعمار انگلیسی درگیری با این رژیم و مساله آزادی فلسطین مساله‌ای اول ملی در وجدان عموم مردم مصر به ویژه جنبش دانشجویی بوده است.

 

لازم به ذکر است جنبش‌های دانشجویی اخیراً در برخی کشورهای جهان اوج گرفته و مهمترین نمونه آن در آمریکا قابل مشاهده است به طوری که دانشگاه‌های این کشور صحنه اعتراضات و تحصنات مختلف در مخالفت با تجاوزات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

 

انتهای پیام/ ع.غ

 

 


| شناسه مطلب: 389373







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.