دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
روزنامه " الشروق" چاپ مصر در مقاله ای تحلیل کرد؛

هدف واقعی از تأسیس بندر در غزه، استقرار نیروهای نظامی امریکایی است

روزنامه " الشروق" چاپ مصر در مقاله ای نسبت به نقشه آمریکا در کوچاندن مردم غزه هشدار داد و نوشت: هدف واقعی از تأسیس بندر دریایی برای رساندن کمک ها به مردم غزه نیست بلکه استقرار نیروهای نظامی امریکایی و تسلط بر میادین گازی و مقابله با چین و روسیه می باشد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، روزنامه " الشروق" چاپ مصر در مقاله ای نسبت به نقشه آمریکا در کوچاندن مردم غزه هشدار داد و نوشت: متأسفانه به نظر می رسد آنچه که از آن بیم داشتیم ممکن است به وقوع بپیوند وآن همانا اجرای نقشه آواره کردن هر چه بیشتر مرذم ساکن نوار غزه می باشد.

 

واضح است که پس از ناامیدی آمریکایی ها و اسرائیلی ها از کوچاندن فلسطینی ها به سینای مصر به دلیل امتناع قاطع مصر، واشنگتن در تلاش است فلسطینی ها را از طریق کریدور دریایی یا اسکله یا بندر دریایی که ظرف چند روز دیگر ساخت ان به اتمام می رسد اجرا نماید.

 

هدف از ایجاد کریدور دریایی فراهم کردن فرصتی برای کوچاندن فلسطینی‌ها به بهانه اینکه کشتی‌ها در حال رساندن کمک ها به مردم غزه هستند.

 

این کشتی‌ها با کمک ها خواهند آمد اما با فلسطینی‌هایی که می‌خواهند از این جنایت بی‌سابقه صهیونیستی فرار کنند، بازخواهند گشت.

 

به دلیل امتناع مصر، ایالات متحده لحن خود را تغییر داد و چند بار مخالفت خود را با کوچاندن فلسطینیان به سینا اعلام کرد ما نمی دانستیم که در حال برنامه ریزی برای کوچاندن آن ها از راه های دیگری غیر از سینا است.

 

طبق اسناد دولتی که شبکه "سی بی اس نیوز" امریکا ان را افشا کرد دولت بایدن در حال بررسی جزئیات گزینه های احتمالی برای پذیرش فلسطینیان از غزه به عنوان پناهنده است.

 

افشای اطلاعات توسط شبکه "سی بی اس نیوز" به وضوح برای ما آشکار می کند که ایالات متحده نه تنها در تجاوز و تامین پول، سلاح و حمایت سیاسی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی از طریق حق وتو، شریک اصلی است بلکه در انتقال فلسطینیان از غزه به خارج از فلسطین نیز دست دارد.

 

اکنون هدف واقعی از تأسیس بندر دریایی برای ما روشن شده است و آن رساندن کمک ها به مردم غزه نیست بلکه استقرار نیروهای نظامی امریکایی درآن و تسلط بر میادین گازی و مقابله با چین و روسیه می باشد.

 

اگر واشنگتن واقعاً خواهان رساندن کمک ها به مردم غزه بود می‌توانست رژیم صهیونیستی را متقاعد یا مجبور کند که سریعاً آن را از طریق گذرگاه رفح وارد کند، یا شش گذرگاه بین رژیم صهیونیستی و نوار غزه را بازگشایی نماید، ویا اسراییل را متقاعد به توقف جنگ نماید.

 

انتهای پیام/م.د


| شناسه مطلب: 389284







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.