یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
سیاست یک بام و دوهوای ترکیه در قبال اسرائیل همچنان ادامه دارد

ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

علی رغم گذشت 7 ماه از نسل کشی صهیونیست ها در غزه و کم نشدن حجم مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی، وزیر دادگستری این کشور از دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) خواست تا پرونده‌ای علیه اسرائیل به اتهام جنایات جنگی در نوار غزه تشکیل دهد.


 به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از تی آر تی ترکیه، لماز تونج  وزیر دادگستری ترکیه  گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.


تونج گفت: نمی‌توان رژیمی را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند.


وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

اعتراضات مقامات ترکیه در حالی است که هنوز حجم تبادلات تجاری و اقتصادی ترکیه با رژیم صهیونیستی بسیار بالا است و علی رغم همه فشارها این حجم کاهش پیدا نکرده است.

"فاتح اربکان" فرزند نجم الدین اربکان نخست وزیر اسلامگرای فقید ترکیه و رهبر حزب "دوباره رفاه" ترکیه، روز چهارشنبه (5اردیبهشت ماه) در سخنانی از سیاست دولت اردوغان در زمینه عدم قطع کامل روابط اقتصادی با اسرائیل انتقاد کرده و گفت: همکاری نوادگان امپراتوری عثمانی با اسرائیل زیبنده این کشور اسلامی نیست.


وی  در سخنانی، از اینکه به رغم گذشت نزدیک به 7 ماه از آغاز جنگ غزه، دولت ترکیه همچنان به بهانه بخش خصوصی و توافق نامه تجارت آزاد، مبادلات اقتصادی خود را با رژیم اسرائیل ادامه می دهد، به شدت انتقاد کرد.


انتهای پیام/ع.غ

 


| شناسه مطلب: 389023







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.