پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
گزارش روزنامه هاآرتص د رباره افزایش احساسات ضد صهیونیستی در جهان

اسرائیل در جهان طرد شده است

رادنی شکسپیر با مشروع خواندن عملیات وعده صادق گفت: حمله تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی، اوج ناتوانی اسرائیل را بیش از پیش نمایان کرد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای به جشنواره فیلم های مستند آمستردام  که آذر 1402 برگزار شد پرداخت و با انتقاد از سیاست های دولت نتانیاهو اعلام کرد سیاست جنگ طلبی وی باعث شده است که اسرئیل در جهان ترد شده است.

 

در گزارش هاآرتص آمده است: در جشنواره آمستردام سه فلسطینی روی سن رفتند، در حالی که یک پلاکارد با متن «فلسطین از رودخانه تا دریا آزاد خواهد شد» را در دست داشتند و مدیر جشنواره شروع به تشویق آنها کرد و پس از آن طوفانی از تشویق در سالن شکل گرفت.

 

این روزنامه افزود: هرچند سازندگان فیلم های اسرائیلی، این اتفاق در جشنواره آمستردام را محکوم کردند و اعتراض هایی هم در شبکه های اجتماعی انجام شد و سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل این جشنواره را تحریم کرد، ولی اوضاع پس از آن خطرناکتر شد.
 

براساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، از زمان برگزاری جشنواره آمستردام، باید انتظار داشت که در هر جشنواره ای، فعالیت هایی در حمایت از فلسطین و محکومیت و آبروریزی رژیم اسرائیل صورت بگیرد.

این در حالی است که برگزارکنندگان جشنواره ها به خاطر جلوگیری از بر هم خوردن برنامه هایشان، از فیلم های ساخت رژیم صهیونیستی مانند طاعون دوری می کنند، سازندگان این فیلم ها هم احساس می کنند که گروهی طرد شده هستند و نباید در چنین جشنواره هایی شرکت کنند.
 

هاآرتص به نقل از «آوی نیشر» کارگردان صهیونیست نوشت: اسرائیل ستاره جدید طردشدگان از فعالیت های فرهنگی جهانی است.
 

این روزنامه اضافه کرد: تحریم فرهنگی اسرائیل از سوی نهادهای حامی فلسطین و کاهش سرمایه گذاری ها افزایش یافته و برای جلوگیری از اکران فیلم های اسرائیلی بر مدیران جشنواره ها فشار می آورند که از مشارکت با فیلمساز های اسرائیلی خودداری کنند.
 

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، برگزاری تظاهرات و اعتراض ها در طول برگزاری جشنواره ها از دیگر مشکلات صهیونیست ها برای شرکت در چنین فعالیت هایی است.
 

بر اساس این گزارش، مدیران جشنواره ها حتی اگر مخالف اکران فیلم های صهیونیستی هم نباشند، ترجیح می دهند تا برای جلوگیری از ایجاد دردسر، از پذیرش این فیلم ها خودداری کنند.
 

این مشکلات به سریال های تلویزیونی رژیم اسرائیل نیز رسیده، بطوری که شرکت اپل از پخش فصل جدید سریال «تهران» که قرار بود ماه گذشته آغاز شود، خودداری کرده و نوشتن فصل پنجم آن نیز متوقف شده است.
 

هاآرتص نوشت: برگزاری نمایشگاه و جشنواره کتاب نیز به راحتی انجام نمی شود و نمی توان مانند گذشته، نویسندگان و ناشران را به سادگی به این نمایشگاه ها جذب کرد.
 

نویسنده های صهیونیست نیز برای شرکت در نمایشگاه های خارجی با مشکلاتی رو به رو شده اند و بارها پرهیز از ارائه دیدگاهشان درباره سیاست های جهانی، شرط اجازه شرکت در نمایشگاه ها اعلام شده است.
 

به نوشته این رسانه، مخالفت نویسندگان خارجی با ترجمه و انتشار کتاب های آن ها به زبان «عبری» از دیگر مشکلات رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر۲۰۲۳ است، همچنین صهیونیست ها پس از این تاریخ به شدت احساس می کنند که طرد شده اند و با آن ها به گونه ای رفتار می شود که گویی شیطان هستند.
 

هاآرتص اضافه کرد: احساس غالب این است که اسرائیل طرد شده است.

انتهای پیام/ع.غ


| شناسه مطلب: 389008







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.