پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
غزه و آشکار شدن شکاف نسلی در میان جوانان آمریکایی؛

دانشجویان معترض آمریکایی، سیاست های فعلی کشورشان را نمی پذیرند

کارشناسان معتقدند موج گسترده اعتراضات این روزها در دانشگاه های آمریکا، در آینده منجر به تغییر سیاست های این کشور در قبال رژیم صهیونیستی خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از الجزیره، به عقیده کارشناسان اعتراضات این روزهای دانشجویان آمریکا به نسل کشی در غزه که در بیشتر دانشگاه های مطرح در حال برگزاری است، حاکی از آشکار شدن یک شکاف نسلی در در میان جوانان آمریکایی است که مدیران دانشگاه و سیاستمداران آمریکایی را به چالش مهمی کشانده است.

 

در این گزارش آمده است: موج اعتراضات گسترده جوانان آمریکایی که حامی مردم فلسطین هستند شانس بایدن 81 ساله را برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا محدود می کند. همچنین می تواند موجب از دست دادن حمایت دوحزب دموکرات و جمهوری خواه از رژیم صهیونیستی شود.

 

عمر واسو، استادیار علوم سیاسی دانشگاه برکلی کالیفرنیا گفت: «ما در حال حاضر شاهد شکاف نسلی در بین جوانان آمریکایی در مورد اسرائیل هستیم و این پیشامد در درازمدت برای حزب دموکرات موضوعی خاص خواهد بود.

 

وی افزود: این اعتراضات شکاف نسلی در آمریکا را بیشتر خواهد کرد.

 

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک هفته گذشته پس از این که چادرهای اعتراضی در همبستگی با ملت فلسطین برپا کردند، و پس از درخواست ریاست دانشگاه از پلیس برای سرکوب اعتراضات، با بازداشت و اقدامات انضباطی شدید روبرو شدند اما این کار مانع اعتراض آن ها نشد و حتی آن را گسترش داد.

 

پس از انتشار تصاویر سرکوب اساتید و دانشجویان در آمریکا موج اعتراضات به کشور های دیگری همچون فرانسه و استرالیا و آلمان و انگلیس رسید.

 

دانشجویان معترض خواستار این هستند دانشگاه شان کمک به رژیم صهیونیستی را متوقف کند تا این رژیم کمتر به جنایات در غزه مبادرت ورزد.

 

سران دو جزب آمریکا دانشجویان را به ضدیهودی گری متهم می کنند و دانشجویان این اتهام را به شدت تکذیب می کنند.

 

امان عبدالهادی، جامعه شناس دانشگاه شیکاگو گفت: جوانان به طور فزاینده ای از وضعیت موجود در مسائل سیاست داخلی و خارجی ناامید شده اند.

 

وی ادامه داد: «من معتقدم یک نارضایتی واقعی از نسل بزرگ تر وجود دارد اما مهم‌تر، اعتراض صورت گرفته در این نسل است.

 

این کارشناس خاطر نشان کرد: در تاریخ آمریکا تغییر سیاست های مهم همزمان با اعتراضات دانشجویان و جوانان به همان موضوع بوده است که امروزه این اعتراضات را می توان تغییر مبنای سیاست های آینده در نظر بگیریم.

 

انتهای پیام/م.د/20


| شناسه مطلب: 388994







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.