دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

استعفای یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه/ کناره‌گیری چهارمین مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت از اشغالگران

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست این کشور در قبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه استعفا کرد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست این کشور در قبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه استعفا کرد.

 

بر اساس گزارش الجزیره، "هاله غریط" سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ علیه غزه استعفا می کند.

 

این سومین استعفا در وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست این کشور در قبال جنگ مستمر رژیم صهیونیستی و حمایت همه جانبه از جنایات این رژیم به شمار می رود.

 

سایت اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هاله معاون مدیر مرکز اطلاع رسانی منطقه ای در دبی بود که از حدود دو دهه پیش به عنوان مسئول سیاسی و حقوقی به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود.

 

هاله در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشه بود که در آوریل 2024 پس از 18 سال خدمت متمایز در اعتراض به سیاست ایالات متحده در غزه استعفا می کند.

 

تقریبا یک ماه پیش هم "آنیل شیلین" استعفای خود را از دفتر حقوقی وزارت خارجه آمریکا و اکتبر گذشته هم "جاش پل" از وزارت خارجه آمریکا استعفا کرده بود.

 

در ژانویه گذشته هم طارق حبش از مسئولان وزارت آموزش آمریکا که یک فلسطین الاصل به شمار می رود از مقام خود استعفا کرده بود.

 

دولت آمریکا به سبب پافشاری بر ادامه حمایت نامحدود از جنایات وحشیانه وتجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه در معرض انتقادهای فزاینده بین المللی و گروههای حقوق بشری است و حتی افکارعمومی آمریکا به ویژه دانشجویان دانشگاهها بر شدت اعتراضات خود به این سیاستها افزوده اند.

 

انتهای پیام/ر.ی/




نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.