شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

جروزالم‌ پست: حزب‌الله «کریات شمونه» را به شهر ارواح تبدیل کرد

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با اشاره به حملات حزب الله لبنان به شهرها و شهرک های صهیونیست نشین و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی نوشت: شهر «کریات شمونه» به شهر ارواح تبدیل شده است.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) روزنامه جروزالم پست با اشاره به اینکه در پی حملات مقاومت اسلامی لبنان، شهر صهیونیست نشین «کریات شمونه» به عنوان بزرگترین مرکز جمعیتی در شمال فلسطین اشغالی پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تخلیه شده است، افزود که با ادامه عملیات مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از جبهه نوار غزه و پاسخ حزب الله به حملات رژیم اسرائیل به جنوب لبنان، کریات شمونه به شهر ارواح تبدیل شده است.

 

جروزالم پست با اشاره به اینکه در شهر کریات شمونه هیچ نیروی اورژانسی وجود ندارد، نوشت: تردد در این شهر به قدری کم است که شهرداری، چراغ های راهنمایی را خاموش کرده و تنها یک سوپرمارکت در آن فعال است که نزدیک ظهر تعطیل می شود و گرگ ها و حیوانات وحشی شب ها در این شهر پرسه می‌زنند.

 

این روزنامه با تاکید بر اینکه بیشتر صهیونیست های آواره شده از کریات شمونه تصمیم گرفته اند به این شهر بازنگردند، افزود که هر چه ابهام درباره درگیری با لبنان طول بکشد، احتمال اینکه صهیونیست ها بصورت دائم از این شهر خارج شوند، افزایش می‌یابد.

 

به نوشته این روزنامه صهیونسیتی، واقعیت های میدانی در شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی نشان می دهد که نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان به عمق پنج کیلومتر به یک منطقه امنیتی برای صهیونیستها تبدیل شده است.

 

این روزنامه فاش کرد که با توجه به پرتاب روزانه موشک‌ از لبنان، کابینه رژیم اسرائیل ۴۳ منطقه را در عمق پنج کیلومتری مرز با لبنان از دریای مدیترانه در غرب گرفته تا بلندی‌های اشغالی جولان در شرق تخلیه کرده است.

 

جروزالم پست افزود که این امر منجر به ایجاد یک منطقه امنیتی در داخل سرزمین های اشغالی فلسطین در امتداد کل مرز شمالی شده است.

 

به نوشته این روزنامه، بیش از ۶۰ هزار صهیونیست از شمال فلسطین اشغالی آواره شده اند و در حال حاضر در هتل ها، نزد اقوام یا دوستان یا در خانه های اجاره ای زندگی می کنند.

 

جروازالم پست اشاره کرد که مقامات کابینه رژیم اسرائیل به روسای شهرها و شهرک های شمالی فلسطین اشغالی گفته اند که به دلیل تنش ادامه دار و احتمال وقوع درگیری بزرگ احتمال دارد مدارس در سال تحصیلی در اول سپتامبر باز نشوند.

 

مشاهدات «دیوید ازولای» شهردار شهرک صهیونیست «المطلله» حاکی است که هر ۲ روز یک بار، یک موشک بر روی یک خانه فرود می آید و به ویژه موشک های ضد تانک «کورنت» مرگبار بوده است.

 

وی گفت که ۱۳۰ واحد مسکونی از ۶۰۰ واحد مسکونی این شهرک صهیونیست نشین آسیب دیده اند و برخی به طور کامل ویران شده اند.

 

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

 

انتهای پیام/ ع.غ


| شناسه مطلب: 388951







نظرات کاربران

  1. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  2. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  3. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  4. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  5. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  6. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  7. بلینکن وارد عربستان شد
  8.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  9. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  10. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  11. شهادت 32 فلسطینی دیگر در غزه
  12. بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.