سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
نشنال نیوز:

نبود مراقبت‌های پزشکی در زندان‌های اسرائیل، به قطع عضو زندانیان فلسطینی منجر می‌شود

به‌گفته شاهدان و اسرای زندان‌های رژیم صهیونیستی؛ خودداری این رژیم از مراقبت‌های پزشکی و ارائه خدمات درمانی به زندانیان، به قطع دست و پای این زندانیان منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)؛ بنابر اعلام نشنال نیوز؛ به دلیل عدم رسیدگی و نبود مراقبت‌های پزشکی در زندان‌های اسرائیل، دست و پای زندانیان فلسطینی قطع می‌شود. 

به‌گفته شاهدان و اسرای سابق در زندان‌های این رژیم؛ مسئولان زندان‌های اسرائیل از ارائه خدمات و مراقبت‌های پزشکی به زندانیان فلسطینی خودداری می‌کنند و در نهایت این وضع، منجر به قطع دست و پای اسرای فلسطینی می‌شود.

«قصان ابوصالح» یکی از شهروندان فلسطینی است که نظامیان صهیونیستی او را از مرکز هلال‌احمر فلسطین در شهر خان یونس ربودند و ۵۳ روز در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بود. 

به‌گفته ابوصالح؛ او در تمام این مدت، با دستبند و چشم‌بند زندانی شده بود و صهیونیست‌ها دستبند را به گونه‌ای فشرده بودند که هر حرکت دست، باعث افزایش درد می‌شد.

این زندانی فلسطینی افزود: از سربازان اسرائیلی می خواستیم که فشار دستبندها را کم‌تر کنند، اما آن‌ها این درخواست ما را رد می‌کردند. 

«سفیان» برادر ۴۳ ساله قصان هم که همراه وی از مرکز هلال‌ احمر فلسطین ربوده شده بود، در دوره اسارت، دچار عفونت پا شد و سرانجام به بیمارستان منتقل و در آنجا پایش قطع شد. 


یک نوجوان ۱۲ ساله به نام «نمر النمر» هم از جمله زندانیانی بود که به‌تازگی از زندان‌های این رژیم آزاد شد. این نوجوان فلسطینی دو هفته را در اسارت سپری کرد.

به‌گفته النمر؛ وی هنگامی که در شمال نوار غزه، درپی دسترسی به کمک‌های بین‌المللی بوده، به‌دست نظامیان صهیونیستی در «بیت حانون» ربوده شد. نمر

النمر افزود: سربازان اسرائیلی ابتدا او هدف شلیک گلوله قرار داده‌اند و سپس وی را دستگیر کرده‌اند.

این نوجوان فلسطینی در ادامه توضیح داد: در حالی‌که از نواحی شکم، دست، پشت و گردن زخمی شده بودم، نظامیان اسرائیلی با پوتین به سر من می‌کوبیدند.


انتهای پیام/ ع ن


| شناسه مطلب: 388708







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.