دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

جنگ سینوسی رژیم صهیونیستی پس از تحقیر از سوی ایران

بعد از حمله راهبردی ایران و با گذشت دو روز از تنبیه موشکی و پهپادی رژیم صهیونیستی که در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است، حال رژیم اشغالگر کم‌کم از شوک درآمده و متوجه ابعاد جبران ناپذیر عملیات "وعده صادق" شده است.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) امین صبحی، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل در یادداشتی با این مقدمه نوشت: بازی رسانه‌ای اتاق فکر صهیونیست‌ها بعد از این تحقیر تاریخی در روز اول بر محور کم‌اهمیت جلوه دادن موضوع و نادیده گرفتن استوار بود.


پس از آن با مشخص شدن، ابعاد جهانی، منطقه‌ای و سونامی اعتراضات در داخل سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها پس از سانسور شدید اخبار عملیات دو شب گذشته، قصد دارند از تاکتیک خبرسازی پرحجم در رابطه با واکنش به تنبیه ایران، برای مقابله معکوس استفاده کنند و فشار درونی خود را به نحوی به بیرون منتقل کنند.

 

باید کمی وسیع‌تر به میدان نگاه کنیم؛ اولاً مجموعه اخبار منتشر شده درخصوص حمله رژیم اشغالگر نشان می‌دهد عملیات روانی درباره پاسخ تل‌آویو با مصرف داخلی و همچنین به امید برهم زدن فضای نشاط آور و غرورانگیز مردم ایران است.  


هدف دیگر این جنگ روانی تضعیف و کاهش اثرات بسیار مهم و فراوان عملیات وعده صادق در منطقه و جهان است، از این رو خط رسانه‌ای دشمن پس از ۴۸ ساعت از نادیده‌گرفتن و کوچک شمردن عملیات سهمگین ایران، به سمت برجسته کردن آرایش جنگی علیه ایران به دلیل خسارت فراوان اعتباری و شکستن هیمنه رژیم اشغالگر و آمریکا، تغییر فاز داده است.  

 

نکته بعدی ناظر به فضای اقتصادی کشور است؛ بعد از حمله به اسرائیل، در ایران با نظارت و هماهنگی همه‌ جانبه دستگاه‌های مسئول، هیچ تنشی ایجاد نشد و در عین حال برخلاف تحلیل برخی جریانات وابسته به غرب، شوک نوسانی محسوس و غیرقابل کنترلی بازار را متلاطم نکرد و از قضا از صبح دوشنبه، شرایط در حال بازگشت و عادی شدن بود، لذا صهیونیست‌ها ترجیح دادند، از ژست مضحک درد نداشت(!)

 

به موقعیت جبران خسارت و اقدام متقابل بازگردند و از این رو باید هوشیارانه عملیات روانی دشمن را رصد کرده و متوجه بازی‌های آن ها برای برهم زدن آرامش بازار باشیم.

 

تغییر تاکتیک رژیم کودک‌کش درباره بازتاب این تنبیه موشکی آنجا پررنگ و گل‌درشت می‌شود که آن ها بلافاصله پس از عملیات ایران، مدعی تلفات اندک و رهگیری و انهدام اکثر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی شدند و حساب‌کاربری‌های فارسی‌نویس صهیونیست و چهره‌های ضدانقلاب ژانر تمسخر را در پیش گرفتند اما پس از رو به رو شدن با واقعیات و دست برتر ایران در فضای افکار عمومی، به اثرگذاری حمله ایران اذعان کرده و اعلام کردند ضربه خورده ایم و باید پاسخ مناسب بدهیم!


موضوع دیگر این است که این التهاب‌آفرینی و جنگ‌رسانه‌ای صهیونیست‌ها فراتر از آنکه دارای عمق میدانی و عملیاتی باشد، بیشتر شبیه بلوف ناشیانه‌ای است که خودشان را بیش از حریف نگران می‌کند و آنقدر سینوسی و متغیر است که بالاخره مخاطب نمی‌داند کدامش را باور کند!


اگر رژیم صهیونیستی توانسته بود، طبق ادعایش ۹۹٪ اهداف ایرانی را توسط پدافند گنبد آهنین و حامیانش رهگیری و ساقط کند، منتظر اجازه آمریکا و رایزنی با مقامات سایر کشورهای اروپایی برای واکنش به ایران نمی‌ماند و در همان ساعات اولیه اقدام مشابهی تدارک می‌دید و درصورت پاسخ ایران، مجدد ۹۹٪ اهداف را ساقط می‌کرد و آسیبی متوجهش نبود اما آنچه مشخص است، عملیات شامگاه روز شنبه، این رژیم را گیج و منفعل کرده است.


هرچه ایران در تمام سال‌های پس از انقلاب نشان داده در مقابله با متعرضان به منافع کشور، مقتدرانه و محکم برخورد می‌کند و در عین‌حال شرافت و اخلاق نبرد را در نظر می‌گیرد، رژیم صهیونیستی به عملیات‌های امنیتی-تروریستی ذلیلانه باز می‌گردد و در عین حال تلاش خواهد کرد ضدانقلاب را تحریک کرده و به عنوان مزدور سپر بلای خودش کند.


عملیات‌های کور داعش علیه زنان و کودکان بی‌دفاع در ایران و سایر کشورهایی که از قضا مخالف سیاست‌های آمریکا و ماهیت رژیم صهیونیستی هستند، مشابهت بسیاری با شیوه اسرائیل در کشتار بیش از ۳۵ هزار غیرنظامی فلسطینی در ۶ماه اخیر دارد؛ هر دو بی‌اخلاق، فاقد شرافت نبرد و بی‌رحم در کشتار غیرنظامیان هستند و برای یک هدف یعنی توسعه جنگ و خشونت در منطقه غرب آسیا با حمایت و کمک آمریکا تلاش می‌کنند.


رژیم صهیونیستی بیش از آنچه تصور می‌شود، متزلزل و ترسان است و می‌داند بدون حمایت آمریکا و غرب عاجزتر از آن است که بیش از چند روز دوام بیاورد و حتی نتوانسته با وجود چندماه فرصت و جنایت‌های هولناک بی‌سابقه، از پس گروه کوچکی به لحاظ امکانات و نیرو چون حماس بر آید و حال چطور می‌خواهد وارد منازعه‌ای با ایران شود که می‌داند، اگر خطایی بکند، با پاسخ بی‌درنگ ایران مواجه خواهد شد.

 

انتهای پیام/ی.ح/25




مطالب مرتبط

تخریب 70 درصد ساختمان‌ها در غزه

تخریب 70 درصد ساختمان‌ها در غزه

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد: باید برای توقف فاجعه انسانی جاری در غزه و توقف فوری جنگ تلاش کنیم.

|

به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در جنگ 22 روزه

تلاش اسرائیل برای ممانعت از بازداشت مقامات سابق صهیونیستی در سوئیس
به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در جنگ 22 روزه

تلاش اسرائیل برای ممانعت از بازداشت مقامات سابق صهیونیستی در سوئیس

یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس در راس هیاتی حقوقی به سوئیس سفر کرده تا با قضات سوئیسی موضوع بازداشت رهبران سابق اسرائیلی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی را بررسی کند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.