سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
الجزیره در مقاله ای نوشت:

متأسفیم، اما ایران مهاجم نیست

بلن فرناندز، ستون‌نویس سایت شبکه الجزیره، در مقاله‌ای نوشت که در بحبوحه حمله مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، انتقادات غرب از حمله ایران به این رژیم "به شدت دورویی" غربی‌ها را نشان می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از الجزیره، پاسخی که ایران در تاریخ ۱۳ آوریل با شلیک صدها پهپاد و موشک به رژیم صهیونیستی داد، به عنوان پاسخی به حمله به کنسولگری ایران در دمشق، با انتقادات مداوم از سوی رهبران غربی مواجه شده است.

 

نخست وزیر بریتانیا ریشی سوناک، نخست وزیر کانادا جاستین ترودو، سفیر آلمان در اسرائیل اشتفن زایبرت و رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن همه اقدامات ایران را محکوم کرده و بر حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در برابر "تهاجم" ایران تأکید کرده‌اند.

 

حمله تلافی‌جویانه ایران در حالی رخ داد در حالی که حمله بی‌وقفه این رژیم به نوار غزه منجر به کشته شدن تقریباً ۳۴ هزار فلسطینی، از جمله حدود ۱۳ هزار 800 کودک، و زخمی شدن بیش از ۷۶ هزار نفر شده است.

 

به رغم ویرانی گسترده محله‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های اساسی غزه، رهبران غربی تصمیم گرفته‌اند تهاجم رژیم صهیونیستی را "دفاع از خود" بنامند و نسل‌کشی را به عنوان واکنش یک قربانی‌ جلوه دهند.

 

غربی‌ها از حمله تلافی‌جویانه ایران برای انحراف افکار عمومی از کشتار مداوم در غزه استفاده می‌کنند. واکنش رهبران غرب به موشک‌ها و پهپادهای ایران، به شدت ریاکارانه است. این نمایش ممکن است به دولت بایدن فرصت بدهد تا از توجه مردم دنیا به نقش آمریکا در بحران غزه بکاهد و به منافع صنعت اسلحه‌سازی خدمت کند همچنین به چرخه خشونت در منطقه ادامه دهد.

 

انتهای پیام/م.د


| شناسه مطلب: 388622







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.