سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به عدم دسترسی ساکنان غزه به آب سالم

به دلیل کمبود آب، خطر بیماری‌های مسری در کمین ساکنان نوار غزه است و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه نگرانی خود را نسبت به دسترسی نداشتن به آب سالم و پاکیزه در این باریکه اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از سازمان بهداشت جهانی، جیمی مک گلدریک، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه اعلام کرد هوا در غزه بسیار گرم شده و مردم دسترسی کمی به آب دارند، در نتیجه نبود آب سالم و پاکیزه و خرابی سیستم‌های فاضلاب بیماری‌های مختلفی پدید آمده است.

 

براساس نوشته روزنامه رأی الیوم، جیمی مک گلدریک پس از سفر اخیر خود به نوار غزه خاطرنشان کرد: ما باید در ماه‌های آتی راهی برای تأمین منابع آب در مناطقی که در حال حاضر مردم در آن تجمع بیشتری دارند، پیدا کنیم.

 

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، مصرف آب آلوده و خراب شدن سیستم فاضلاب منجر به بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند وبا، اسهال، اسهال خونی و هپاتیت شده است.

 

این سازمان از اواسط اکتبر گذشته و پس از حمله به نوار غزه، بیش از ۳۴۵ هزار مورد اسهال ثبت کرده که بیش از ۱۰۵ هزار مورد مربوط به کودکان زیر پنج سال بوده است.

 

پیشتر جیمی مک گلدریک گفته بود که دستگاه‌های اسکن محدود و ساعات کار در مواضع بازرسی مرزی روند ارسال کمک‌ها را کند می‌کند.

 

وی افزود: در صورت ردشدن یک کالا در بازرسی، کل کامیون عودت داده می‌شود.

 

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه پنجشنبه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید برای ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم در پاسخگویی به سطح نیازها در نوار غزه، اقدامات بیشتری انجام دهد.

 

شورای امنیت در بیانیه‌ای خواستار رفع فوری تمامی موانعی شد که مانع از ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/ی.ح/25




مطالب مرتبط

خلیل الحیه:

نتانیاهو قصد توقف جنگ را ندارد/ طوفان الاقصی نیازمند خیزش بزرگ سراسری  امت عربی و اسلامی است
خلیل الحیه:

نتانیاهو قصد توقف جنگ را ندارد/ طوفان الاقصی نیازمند خیزش بزرگ سراسری امت عربی و اسلامی است

خلیل الحیه معاون یحیی سنوار رهبر حماس در نوار غزه تاکید کرد طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید و نیازمند خیزش بزرگ سراسر امت عربی و اسلامی است.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.