دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
از سوی حزب الله صورت گرفت:

شلیک بیش از 3 هزار موشک به اراضی اشغالی

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی آماری نوشت در 6 ماه گذشته حزب الله 3100 موشک و خمپاره و 33 پهپاد انفجاری به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) این روزنامه صهیونیستی در گزارشی طولانی به صورت کلی به تحولات جنگ در جبهه شمالی و درگیری ادامه‌دار با حزب الله پس از گذشت 6 ماه از آغاز آن پرداخت و افزود در 6 ماه گذشته حزب الله 3100 موشک و خمپاره و 33 پهپاد انفجاری به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است. این در حالی است که حزب الله در جنگ 33 روزه سال 2006 مجموعاً 4400 موشک به اراضی اشغالی و نیروهای دشمن شلیک کرد.

 

در ادامه گزارش آمده است: پس از گذشت 6 ماه از جنگ تمرکز بر حوادث 7 اکتبر و عملیات زمینی در غزه است اما جبهه شمالی و درگیری‌های آن نیز بخشی جدایی ناپذیر از یک درگیری چند وجهی است. حزب الله حدود 240 موشک سنگین که وزن آنها از 100 تا 500 کیلوگرم است شلیک کرده و مانند بمباران‌های هوایی اسرائیل خسارات زیادی وارد کرده است، این موشک‌ها مرکز فرماندهی یگان الجلیل در پادگان بیرنیت را نابود کرد.

 

این رسانه عبری زبان در ادامه تاکید کرد: حزب الله بیش از 700 موشک ضد تانک شلیک کرده که برخی از آنها پیشرفته بوده است، این موشک‌ها علاوه بر شهرک‌ها و مواضع ارتش اسرائیل در خط تماس پایگاه‌های استراتژیک ارتش را هدف قرار داده که از جمله آنها یگان نظارت هوایی در میرون است. همچنانکه اماکن دیگری با هدف آسیب رساندن هدف قرار گرفته است. در مورد پهپاد نیز که ابزار مهمی به شمار می‌رود باید گفت که حزب الله تاکنون 33 پهپاد انفجاری علیه اسرائیل به پرواز در آورده است.

 

انتهای پیام/ 24


| شناسه مطلب: 388486







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.