سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

تاکید بر حمایت از فلسطین در سخنرانی مشترک رهبران مقاومت در «منبر قدس»

رهبران مقامات فلسطین و کشورهای عضور محور مقاومت با سخنرانی در همایش «منبرالقدس» بر حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در برابر جنایتگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) «منبر قدس» عنوان برنامه مشترک سخنرانی «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور کشورمان، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس، «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن، «هادی العامری»، دبیرکل سازمان بدر عراق و شماری از رهبران جبهه مقاومت بود که در آستانه «روز قدس»، واپسین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 

رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در سخنانی در مراسم «منبر قدس» که با شعار «طوفان الاحرار» و با سخنرانی رهبران محور مقاومت به طور همزمان در تهران، دمشق، صنعا، بیروت و بغداد برگزار و از شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای پخش شد، در ابتدای سخنان خود به مردم مبارز و خستگی‌ناپذیر فلسطین، به ویژه مردم مظلوم نوار غزه که امروز از زن و مرد و کودک و پیر و جوان، جملگی در خط مقدم جهاد و مقاومت هستند و به جوانان مسئولیت‌شناس و غیرتمند امت اسلامی که دل در گرو آرمان قدس دارند و عموم مردان و زنان روشن‌ضمیر در سراسر دنیا که با هر دین و مذهب و ملیت، به حکم فطرت انسانی و وظیفه وجدانی و اخلاقی، از جنایات رژیم کودک‌کش و دیوسیرت صهیونیستی آزرده‌خاطر و از سکوت شرم‌آور غرب نسبت به این جنایات به تنگ آمده‌اند، درود فرستاد.

رئیس جمهور با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی امروزه در هر دو میدان سیاسی و نظامی، با انبوهی از مشکلات مواجه است، افزود: در میدان نظامی، غلبه اراده فلسطینی‌ها بر سامانه‌های چندلایه پدافندی صهیونیست‏ها، توهم شکست‏ ناپذیری این رژیم را بی‌اساس ‏تر کرد و سطح بالای آسیب‌پذیری این رژیم برای جهانیان عیان شد. این رژیم پوشالی در میدان سیاسی نیز، بیش از هر زمانی در مرز فروپاشی داخلی قرار گرفته است.

رئیسی با تاکید بر اینکه استمرار پروژه‌های ننگین سازش‌کاری مثل «عادی‌سازی»، به برکت خون مبارزان فلسطینی، به قمار روی اسب بازنده تبدیل شده است، نکته قابل توجه این رخداد طوفانی در جهان را این نکته برشمرد که بیداری وجدان‌ها و افکار عمومی در جهان، مغلوب «تصویرسازی و مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی» نشده و حرکت این رژیم حتی از سوی مردم کشورهای حامی این رژیم محکوم شد و این محکومیت‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور راه‌پیمایی‌ها و اعتراض‌های متعدد چه در کشورهای منطقه و چه در سطح جهان را سبب رخنه در حصار امن رسانه‌ای در گرداگرد رژیم نامشروع صهیونیستی دانست و اظهار داشت: ملت‌های جهان، بیش از همیشه به اهمیت و ضرورت ایستادگی در برابر این دیو زشت‌خو پی برده‌اند. حملات سنگین و جنایات رژیم صهیونیستی بر خلاف آنچه سران جنایتکار این رژیم تصور می‌کنند، مردم فلسطین را چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری، بر ادامه مقاومت و نبرد با متجاوزان مصمم‌تر کرده است.

رئیسی با بیان اینکه طرح‌های سازشکارانه پیشین و برنامه‌های ذلت‌بار جدیدتر، همگی به بایگانی تاریخ رفته‌اند و هیچ طرح و ایده‌ای برای آینده فلسطین، بدون نظر صاحبان اصلی این سرزمین، اجرا شدنی نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان که پیش از این نیز اعلام کرده است، حامی مقاومت بوده و بر حقانیت مردم فلسطین در نبرد با دشمن غاصب تاکید می‌کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: زیرپا گذاشتن همه اصول انسانی و مقررات بین‌المللی از جمله حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گرچه بی پاسخ نخواهد ماند، اما اوج سرخوردگی و درماندگی این رژیم را نشان می‌دهد که دیوانه‌وار برای سرپوش گذاشتن برشکست‌های خود، در جنایت علیه بشریت از هیچ اقدامی فروگذار نیست.

رئیسی با بیان اینکه به حول و قوه‌ الهی، رژیم غاصب صهیونیستی به دست دلاورمردان جبهه مقاومت مجازات خواهد شد و آنها از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهند شد، تصریح کرد: به روح پاک همه شهدای مقاومت فلسطینی و شهدای راه قدس درود می‌فرستم و از صمیم قلب به مردم صبور و رنج‌کشیده نوار غزه که در ماه‌های گذشته به طور پیوسته آماج حملات جنایت‌بار رژیم کودک‌کش بوده‌اند، ادای احترام می‌کنم.

النخاله: جمهوری اسلامی ایران نقش تاریخی در پشتیبانی از مقاومت ایفا کرد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در همایش منبر القدس گفت: «قدرت مقاومت در اتحاد و همبستگی آن است و اکنون مقاومت لبنان، یمن، عراق و سوریه در کنار فلسطین ایستاده است».

«زیاد النخاله» در این همایش که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور رهبران و شخصیت های محور مقاومت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: نقش ایران و ملت آن را در پشتیبانی از مقاومت و تلاش برای تقویت گروه های مقاومت ارج می‌نهیم.

وی اضافه کرد: ساکنان غزه با پایداری افسانه‌ای خود در برابر محور شرارت صهیونیستی، آمریکایی و غربی ایستاده است.

النخاله تصریح کرد: پس از محاصره و گرسنگی دانستیم که برادران مسلمان و عرب ما نمی توانند حتی جرعه ای آب به تشنگان برسانند.

وی گفت: از برادران عربمان می خواهیم که با ما نیز مانند صهیونیست ها رفتار کنند زیرا آن ها هرچیزی که برای ما ممنوع کرده اند را به آسانی دراختیار اسرائیل قرار می دهند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار وحدت مقاومت و میدان برای مقابله و مبارزه با طرح تجزیه منطقه شد.

النخاله بیان کرد: عملیات «طوفان الاقصی» کشورها را غربال کرد و ما هنوز در نیمه راه این نبرد هستیم و همه ما باید با تمام توان، فلسطین را یاری کنیم.

وی افزود: بیایید روز جهانی قدس را عامل افزایش وحدت ملت ها، مقاومت و اهداف قرار دهیم.

النخاله اضافه کرد: تاکید می‌کنیم که غزه با ساکنان و مقاومتش باقی می ماند و پیروز می شود.

 

سید حسن نصرالله: طوفان الاقصی دشمن صهیونیستی را بر لبه پرتگاه قرار داد

دبیرکل جزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته است، خاطرنشان کرد که نبرد طوفان الاقصی دشمن صهیونیستی را بر لبه پرتگاه قرار داد.

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در همایش منبر القدس گفت: آنچه در فلسطین و منطقه و جهان درحال رخ دادن است «طوفان آزادگان» است و امیدواریم با گذر زمان هر روز گسترده‌تر و قوی‌تر شود. ما باید برای تجلیل از مقاومت و ثبات مردم غزه بایستیم زیرا آن‌ها با کشتار دسته‌جمعی و گرسنگی مواجه هستند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: روز قدس امسال به برکت طوفان الاقصی بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن به قطعنامه‌های شورای امنیت، مطالبات کشورهای جهان و همچنین قوانین هیچ توجهی نمی‌کند. بر اهمیت ثبات و مقاومت و تداوم تلاش‌ها و یقین به اینکه پیروزی در راه است تاکید می کنیم و این مساله به غزه و تمام جبهه‌ها مربوط می‌شود.

وی ضمن تقدیر از مواضع جبهه‌های لبنان، یمن و عراق که به‌رغم تهدیدها به حمایت‌های خود از مردم فلسطین ادامه می‌دهند گفت: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر موضع ثابت و محکم خود در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آن تشکر می‌کنیم. از کشور سوریه نیز به خاطر حمایت از جنبش‌های مقاومت علیرغم تهدیدها تقدیر می‌کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: ما باید برای فراهم کردن عناصر قدرت تحقق اهداف طوفان الاقصی تلاش کنیم و این وظیفه همه ماست. برخی‌ در راستای خدمت به دشمن بر روی حجم قربانی‌ها و تلفات تمرکز می کنند و میزان دستاوردهای مقاومت را نادیده می‌گیرند.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تاکید کرد: جنگ ۳۳ روزه پروژه خاورمیانه جدید و اسرائیل بزرگ را با شکست مواجه کرد و نبرد طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را بر لبه پرتگاه، سقوط نهایی و نابودی قرار داد و با گذر زمان نشان‌های این امر برملا خواهد شد. باید تلاش کنیم تا پیروز از این نبرد خارج شویم و دشمن و حامیان آن شکست بخورند.

 

هنیه: جنایات رژیم صهیونیستی با مشارکت مستقیم آمریکا انجام می‌شود

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی یه کنسولگری ایران در دمشق گفت: تجاوز و جنایت‌های رژیم صهیونیستی بدون پشتیبانی و مشارکت مستقیم آمریکا به این درجه از وحشی‌گری نمی‌رسید.

هنیه نیز درهمایش «منبرالقدس» افزود: امروز قدس در حال سپری کردن یک لحظه تاریخی است و عملیات طوفان الاقصی، امید به پیروزی قطعی و آزادسازی آن را زنده کرد.

وی گفت: مقاومت در همه محورهای نبرد به مبارزه می پردازد و ملت مجاهد و صبور فلسطین، شایسته حمایت و پشتیبانی همه جریان های امت اسلامی است.

هنیه اضافه کرد: در این نبرد، افسانه‌ای که رژیم صهیونیستی درباره خود، ارتش و توانایی هایش ساخته بود، برباد رفت.

وی اظهارداشت: طوفان الاقصی، امت اسلامی را متحد کرد و این اتحاد در وحدت میدان ها در لبنان، فلسطین، عراق و یمن و با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران تبلور یافته است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بیان کرد: بر خواسته های خود یعنی آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل اشغالگران از غزه و بازگشت آوارگان به مناطق زندگی خود و برداشته شدن محاصره نوار غزه اصرار داریم.

هنیه افزود: جنایت حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن شماری از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران را محکوم می‌کنیم.

وی همچنین خواستار افزایش اعتراض ها و اعمال فشار بر دولت ها برای ایستادن در کنار فلسطین شد.

 

رهبر انصارالله یمن: تنها گزینه کارآمد در مقابله با دشمن، مبارزه است

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: تنها گزینه کارآمد در مقابله با دشمن، جهاد و مبارزه است و کارآمدی این گزینه در لبنان و غزه به اثبات رسیده است.

الحوثی نیز در این همایش که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور رهبران و شخصیت های محور مقاومت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: آمریکا شریک واقعی رژیم صهیونیستی در جنایت های این رژیم در حق ملت فلسطین است.

وی اضافه کرد: اشغالگران پس از ۶ ماه تجاوز و جنایت نتوانسته اند به هیچ کدام از اهداف خود در غزه و حتی به یک پیروزی صوری و نمایشی دست یابند.

الحوثی گفت: وظیفه امت اسلامی و در راستای منافع ملی کشورهاست که با تمام توان و امکانات به یاری و پشتیبانی ملت فلسطین بشتابند زیرا این نبرد، معرکه همه امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه «برای پشتیبانی بیشتر از ملت فلسطین تلاش می کنیم توان موشکی و دریایی خود را افزایش دهیم»، اظهار داشت: از هیچ تلاش برای یاری ملت فلسطین که حماسه بی نظیری را به نمایش گذاشته است، دریغ نمی کنیم.

 

هادی العامری جانشین فرمانده حشدالشعبی عراق

در آستانه روز جهانی قدس هستیم که روز تجدید بیعت سالانه با آرمان قدس است و در این ایام همه ما خاشعانه رو به مسجد الاقصی می کنیم و به شهدای فلسطین و غزه و فرماندهان مقاومت فلسطین که حماسه طوفان الاقصی را رقم زدند و راه مجاهدان از جان گذشته مقاومت را انجام دادند، درود می فرستیم.

 

وی افزود: در روز قدس مردم در سراسر جهان مانند دریایی خروشان برای محکومیت صهیونیست ها به خیابان خواهند آمد و نشان خواهند داد جهان از اخلاق تهی نشده است‌.

 

العامری خاطرنشان کرد: نبرد طوفان الاقصی تقدیری الهی است که با عنایت خدا و به دست بندگان مقاوم او رقم خورد و نیروهای مقاومت با دل های استوار، نقطه عطفی حقیقی رقم زدند و بر خلاف استکبار جهانی که می خواست مساله فلسطین  به حاشیه برود، مجاهدان فلسطینی مساله فلسطین را در صدر آوردند.

 

وی افزود: مجاهدت رزمندگان در عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را به افول برده و اندیشکده های صهیونیستی اعتراف کرده اند که صهیونیست ها نمی توانند به جنگ ادامه دهند و رهبران را دعوت می کنند و می گویند این رژیم با چالش های متعددی قرار دارد و یکی از آنها فروپاشی افسانه ارتش شکست ناپذیر اسراییل است

رژیم صهیونیستی در بدترین روزگار خود به سر می برد و نبرد الاقصی هیبت آن را در هم شکست و در سراسر جهان آزادگان برای حمایت از آن در صحنه هستند و طوفان الاقصی تمام افسانه ها و اسطوره هایی را که دستمایه صهیونیستها بود از بین برد و آن را آشکار کرد.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی موجب شد صهیونیست ها از سوی مردم همه کشورهای جهان محکوم شوند، گفت:  دولت آمریکا و غربی ها پشت  جنایات صهیونیستها هستند و مانع از اجرای تصویب قطعنامه های مختلف برای پایان جنگ هستند.

العامری افزود: ایستادگی مردانه مقاومت فلسطین در ۶ ماه گذشته که غرب و آمریکا حامی آن است و مقاومت با تدبیر و حکمت در حال مدیریت آن است و فکر نابودی حماس از سوی صهیونیست ها افسانه ای بیش نبوده و اراده پولادین مقاومت آن است که جبهه مقاومت در حال گسترش است و محور مقاومت فلسطین را رها نکرده و در عراق و لبنان و یمن و سوریه، در این کشورها امروز مردان راستین و صاحب بصیرت نقش ارزشمند خود را در حمایت از غزه ایفا می کنند.

 

 

 




مطالب مرتبط

ترس اسرائیلی ها از محتوای هشدارآمیز سخنان سید حسن نصر الله

ترس اسرائیلی ها از محتوای هشدارآمیز سخنان سید حسن نصر الله

بسیاری از اسرائیلی ها در خصوص مضمون سخنرانی  هشدارآمیز (دیروز) سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان ابراز نگرانی کردند و گفتند سید حسن نصرالله با شجاعت بر ادامه حمایت حزب الله  از حماس تاکید کرده و از جنگ با اسرائیل هم هیچ هراسی ندارد.

|

آخرین عناوین صبح امروز روزنامه های فلسطینی (۳۰ تیرماه)/

یک فوتی و ۳۱ مبتلا به کرونا در نوارغزه/ درخواست فتح از اتحادیه اروپا برای توقف همکاری با شرکت های صهیونیستی شهرک ساز/ بدستور بایدن؛ بنت شهرک سازی در کرانه باختری را متوقف کرد/ برآورد رسانه های صهیونیستی: پرتاب راکت از سوی لبنان به حوادث الاقصی مرتبط است
آخرین عناوین صبح امروز روزنامه های فلسطینی (۳۰ تیرماه)/

یک فوتی و ۳۱ مبتلا به کرونا در نوارغزه/ درخواست فتح از اتحادیه اروپا برای توقف همکاری با شرکت های صهیونیستی شهرک ساز/ بدستور بایدن؛ بنت شهرک سازی در کرانه باختری را متوقف کرد/ برآورد رسانه های صهیونیستی: پرتاب راکت از سوی لبنان به حوادث الاقصی مرتبط است

رسانه ها و روزنامه های فلسطینی صبح امروز (۳۰ تیرماه) اغلب اخبار خود را به پوشش خبر توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اختصاص دادند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.