شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
حکم جدید دادگاه کیفری علیه رژیم صهیونیستی؛

کمک های مردمی به غزه باید افزایش یابد

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه از صدور حکم جدید دادگاه کیفری بین المللی که در آن خواسته شده کمک های انسان دوستانه بدون تاخیر وارد نوار غزه شود استقبال کرد.

 

دادگاه کیفری بین المللی روزگذشته(پنج شنبه 9فروردین)با صدور حکمی پیشگیرانه رژیم صهیونیستی را ملزم کرد که با همکاری سازمان ملل اقدامات ضروری را برای تضمین ورود بدون مانع و تاخیر کمک ها به نوار غزه اتخاذ نماید.

 

به گزارش مرکز رسانه ای فلسطین، این دادگاه در حکم جدید خود اذعان کرده که فلسطینی های نوار غزه تنها با خطر احتمالی قحطی و گرسنگی مواجه نیستند چرا که قحطی عملاً در باریکه غزه گسترش یافته و وضعیت بحرانی انسانی ساکنان باریکه در مقایسه با زمان صدور حکم اول دادگاه در تاریخ ۲۶ ژانویه وخیمتر شده است و همین موضوع سبب شده که دادگاه احکام جدید صادر کند.


در حکم جدید از رژیم صهیونیستی خواسته شده نیازهای اساسی ساکنان نوار غزه شامل غذا و آب و برق و سوخت و سرپناه و پوشاک و وسایل نظافت و بهداشت را از روش های مختلف در کنار نیازهای پزشکی فراهم نماید و گذرگاه ها را بازگشایی نماید.


بنا بر اعلام دیده بان اروپا- مدیترانه، تاکید دادگاه کیفری بین المللی مبنی بر اینکه رژیم اشغالگر با توجه به توافقنامه منع نسل کشی و پیگرد کیفری آن متعهد است که مانع ارتکاب تجاوز در حق فلسطینیان در نوار غزه شود از اهمیت بالای برخوردار است. بر این اساس تل آویو نباید به هیچ صورتی مانع رسیدن کمک های انسانی به باریکه غزه شود و مکلف است گزارشی از اقدامات خود را در این زمینه ظرف یک ماه از تاریخ صدور حکم برای دادگاه بین المللی کیفری ارسال کند.

 

دیده بان حقوق بشری اروپا- مدیترانه ۳ روز قبل با انتشار گزارشی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به تصمیم دادگاه در دوماه پس از صدور حکم ملتزم نبوده و همچنان به جنایت نسل کشی علیه فلسطینی های باریکه غزه ادامه داده است.

 

انتهای پیام/م.د


| شناسه مطلب: 387987







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.