شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

طوفان رمضان جنگ را برای
صهیونیستها سخت خواهدکرد

«حسین رویوران»

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) با گذشت 5 ماه از جنگ و سنگ اندازی رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن، گروه های مقاومت تهدید کرده بودند که اگر تا شروع ماه رمضان آتش بسی حاصل نشود، عملیات طوفان رمضان آغازخواهد شد که جنبه جهانی دارد و تبعاتی بسیاری را متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان آن ها خواهد کرد.

 

بدین منظور خبرگزاری قدس در گفت و گوی اختصاصی با دکتر حسین رویوران کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا به این موضوع پرداخته است.

 

رویوران با تشریح ابعاد طوفان رمضان گفت: در عملیات طوفان الاقصی علاوه بر جوامع اسلامی و عربی، دیگر مردم جهان هم به حمایت از ملت فلسطین برخاستند که تحولی بزرگ بوده و هست و قطعاً با شروع عملیات طوفان رمضان در این ماه مبارک مبارزات تشدید خواهد شد.

 

وی افزود: جوامع اسلامی در ماه مبارک رمضان که یکی از آموزه های آن گرسنگی کشیدن برای همدردی با گرسنگان است، امسال با مردم غزه که چیزی برای خوردن ندارند، با گرفتن روزه همدردی خواهند کرد و همراهی جهانی به خصوص غیر مسلمانان(در یک اقدام نمادین برای همدردی با مردم غزه که روزه بگیرند) هم با مردم غزه بیشتر خواهد بود چون تحمل گرسنگی روزه داران می تواند یک همذات پنداری با زجری که مردم غزه روزانه متحمل می شوند باشد.

 

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا افزود: ماه رمضان یکی از ایام مهم برای مسلمانان بوده و هست و حوادث سرنوشت سازی در آن اتفاق افتاده مانند شب های قدر، جنگ احد، شهادت حضرت علی(ع) و اتفاق های دیگری که به لحاظ روانی تاثیر خود را در روحیه مقاومت میگذارد و موجب می شود که عملیات های ضد اشغالگری بیشتر شود، از سوی دیگر در این ماه سفر مردم برای زیارت مسجد الاقصی بیشتر می شود و به همین دلیل رژیم صهیونیستی به دلیل بالارفتن حس دینی، نسبت به ماه مبارک رمضان وحشت زیادی دارد.

 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به دلیل موارد ذکر شده به دنبال آتش بس در ماه رمضان بود تا از این ماه عبور کند اما اگر جنگ در ماه مبارک برقرار باشد، انگیزه مقاومت برای پیروزی و شهادت بسیار بالا خواهد رفت که تاثیر زیادی بر نتیجه جنگ می گذارد.

 

ماه رمضان در غزه قطعا متفاوت خواهد بود و یک جامعه که خانه ای در آن نیست و همه منازل تخریب شده و هیچ چیز از جمله غذا برای خوردن نیست و این جامعه چیزی برای از دست دادن ندارد، تنها راه آن جهاد است. در کرانه باختری هم شرایط این چنین است و در حال حاضر به دلیل اراده ای که برای احقاق خون های به ناحق ریخته شده در غزه وجود دارد، احتمال درگیری ها زیاد است و همه این ها برای رژیم صهیونیستی ابعادی منفی دارد.

 

رویوران در مورد ایستادگی گروه های مقاومت و فریب نخوردن از دشمن در مذاکرات و عدم واگذاری امتیاز سیاسی به آنها گفت: اسرائیل با وجود برتری نظامی از جمله قدرت اتمی اگرچه در گذشته موفق شده است ارتش های عربی را شکست دهد، اما در حال حاضر و با جنگ نامتقارن از سوی محور مقاومت از سال 2006 نتوانسته پیروزی ای به دست آورد و برتری آن از بین رفته است. در این جنگ نیز شاهد این هستیم که شاید بر روی کاغذ برتری نظامی با رژیم صهیونیستی باشد اما در میدان نبرد نتوانسته پیروز شود چرا که به دلیل نحوه جنگیدن مقاومت، برتری خود را از دست داده است.

وی در پایان افزود: چرا میگوییم مقاومت تا الان پیروز این جنگ است؟! چون اهداف اسرائیل هیچ کدام محقق نشده است و از سویی دیگر مردم فلسطین و غزه پشتیبان مقاومت هستند و مقاومت همچنان توان استمرار جنگ و آسیب زدن به دشمن را دارد و مجموعه این عوامل مانع این می شود که مقاومت تسلیم شود و یا بخواهد امتیازی به دشمن دهد.

 

انتهای پیام/م.د /20


| شناسه مطلب: 387548







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.