شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

ریزش در اردوگاه دشمن
در آستانه طوفان رمضان

«گروه تحلیل و تفسیر قدسنا»

پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در پانزدهم مهرماه، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات سنگینی را علیه غزه آغاز خواهد کرد. این رژیم اعلام کرد این حملات تا نابودی کامل حماس و اشغال کامل غزه ادامه خواهد یافت.

بلافاصله دولت های حامی همیشگی این رژیم از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اوکراین، استرالیا و کشورهای اتحادیه اروپا وارد صحنه شدند و هر کدام به نوعی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی حق دفاع مشروع از خود را دارد!

هر چه از جنگ می گذشت کشتار و وحشی گری رژیم صهیونیستی در غزه دنیا را متعجب تر می کرد. رژیم صهیونیستی پس از غافلگیری در طوفان الاقصی از تمامی خطوط قرمز بین المللی و انسانی را عبور کرد و با حمله به بیمارستان های غزه تنفر جهانی را افزایش داد.

در 25 مهرماه خبری دنیا را در شک فرو برد و رسانه ها اعلام کردند رژیم صهیونیستی بیمارستان المعمدانی را هدف قرار داد و 500 فلسطینی که اکثرا بیمار بودند یا در بیمارستان پناه گرفته بودند را به شهادت رسانده است.

این حمله تنفر و تظاهرات جهانی از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رساند. اندیشکده امنیت داخلی اسرائیل یک ماه پس جنگ و در تاریخ 23 آبانماه اعلام کرد 3891 تظاهرات در بیش از 90 کشورجهان علیه رژیم صهیونیستی برگزار شده است و این رقم به معنی بحران جدید تنفری بود که قرار است فشار زیادی را بر رژیم صهیونیستی و هم پیمانانی که در روز اول از صهیونیست ها حمایت کردند به همراه بیاورد.

اکنون که بیش از 5 ماه از نسل کشی صهیونیست ها در غزه می گذرد و شمار شهدای فلسطینی به بیش از 30 هزار نفر رسیده است، فشارهای جهانی از سوی مردم دنیا به ویژه کشورهای حامی رژیم صهیونیستی در جنگ به اوج خود رسیده است. کشورهایی که در روز نخست از این رژیم حمایت کرده اند کم کم در حال دور شدن از رژیم هستند.

دولت های اروپایی که یکی از اصلی ترین حامیان رژیم صهیونیستی در جنگ علیه حماس و غزه بودند ( اعلام به صورت رسمی یا در غالب کمک های تسلیحاتی) با افزایش فشارهای افکار عمومی در این قاره صف خود را از این رژیم جدا کردند.

 در تاریخ یک اسفند ماه جاری 26 کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک از رژیم صهیونیستی خواستند که فورا به جنگ در غزه پایان دهد و طرح حمله به رفح را متوقف کند. در این بیانیه آمده است ما خواستار وقفه بشردوستانه فوری هستیم تا منجر به آتش‌بس پایدار، آزادی بی‌قید و شرط تمام اسرا و ارائه کمک‌های انسانی به مردم غزه بشود.

 

انگلیس  که به پایگاه اصلی تظاهرات صهیونیست ها تبدیل شد و چندین تظاهرات 300 هزار نفری را در حمایت از غزه در خود ثبت کرد، مجبور به عقب نشینی از مواضع علنی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی شد و دیوید کامرون وزیر امور خارجه این کشور در اول اسفند ماه خواستار جدی آتش بس در غزه و پایان جنگ شد. ماکرون که در آن تاریخ در جزایر فالکلند به سر می برد اعلام کرد همین حالا باید جنگ در غزه متوقف شود. همان روز نمایندگان مجلس انگلیس نیز به طرح حزب مخالف دولت انگلیس درباره حمایت از آتش‌بس فوری در غزه رای مثبت دادند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در تاریخ پنجم اسفند ماه در گفت و گو با بایدن اعلام کرد مخالف سرسخت ادامه جنگ اسرائیل در غزه و حمله به رفح است و از آمریکا می خواهد که هر چه زودتر در غزه آتش بس برقرار شود.

 

در همین روز ( 5 اسفند ماه) رهبران سه کشور کانادا، استرالیا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک ضمن مخالفت جدی با ادامه جنگ در غزه وعملیات نظامی در رفح  اعلام کردند از اسرائیل می خواهیم  جنگ در غزه را متوقف کند آتش بس فوری بشردوستانه در نوار را برقرار نماید.

آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا  نیز در تاریخ 25 بهمن ماه با انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی به اعتراضات در این کشور پاسخ گفت و اعلام کرد ایتالیا مخالف کشتار بی گناهان در غزه است و بهانه کشتار به دلیل جنگ با حماس را نمی پذیرد. وی خواهان آتش بس پایدار در غزه شد.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا نیز 29 بهمن ماه در نشست امنیتی مونیخ با انتقاد از سیاست‌های جنگی نتانیاهو در غزه، برنامه این رژیم برای حمله به شهر رفح را غیرقابل قبول خواند و خواستار آتش بس در غزه و پایان کشتار شد.

 به هر حال، هرچه از این عملیات گذشت، دنیا خوی وحشی گری رژیمی که آمریکا بیش از 7 دهه در نظر داشت با صرف هزینه هنگفت و قدرت رسانه ای خود آن را الگویی از دولتی متمدن و دموکراتیک به جهان بقبولاند، را شناخت. در آخرین تلاش جهانی برای آتش بس در شورای امنیت، تنها مخالف پایان جنگ در غزه آمریکا بود و کسی حاضر به ماندن در کنار رژیم صهیونیستی نبود.

از اعجاز طوفان الاقصی این بود که به ریزش هم پیمانان قطعی این رژیم منجر شد و این کشورها از این پس در مراودات آتی خود با این رژیم صهیونیستی دست به عصا تر و محتاط تر رفتار خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ای.س


| شناسه مطلب: 387204







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.