شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
یک سازمان صهیونیستی تایید کرد:

تجاوز صهیونیست‌ها، صدها مکان باستانی در غزه را از بین برده است

یک سازمان صهیونیستی اعلام کرد جنگ غزه منجر به نابودی صدها مکان تاریخی و باستانی در غزه شده است.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) سازمان اسرائیلی «عمق شبیه» (ٍEmek Shaveh) که متخصص در امور باستان‌شناسی است، اعلام کرد جنگ تل‌آویو علیه غزه منجر به تخریب صدها مکان باستانی و تاریخی در داخل نوار غزه شده است.

 

پیش از این ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که گفته می‌شود در آن نظامیان اسرائیلی در یک مکان باستانی در غزه یکی از کارمندان اداره آثار باستانی رژیم صهیونیستی را همراهی می‌کنند.

 

از این ویدیو مشخص نیست که این مکان در غزه قرار دارد یا خیر اما الی اسکوسیدو، مدیر اداره آثار باستانی رژیم صهیونیستی، این ویدیو را روز یکشنبه در حساب خود در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد. این سازمان اعلام کرد مدیر آثار باستانی رژیم صهیونیستی معاونش را برای بازدید از آثار باستانی در غزه فرستاده بود. این مدیر از کشف این مجموعه باستانی خرسند شده و اعلام کرده بود که این مجموعه جالبی است.

 

این سازمان تأکید کرد: کشف مجموعه‌ای در راستای جنگی که تاکنون منجر به نابودی صدها مکان تاریخی و باستانی و موزه‌ها در غزه شده است دلیلی برای جشن و خوشحالی نیست. به کابینه اسرائیل اجازه داده نخواهد شد که حتی یک قطعه از آثار باستانی موجود در غزه را مصادره کند چراکه این آثار متعلق به مردم غزه است.

 

این سازمان اعلام کرد: بعد از انتشار گزارش‌های ما، مرکز آثار باستانی اسرائیل با سازمان ما تماس گرفت تا هدف از سفر معاون مدیرش به غزه را توضیح دهد. این مرکز توضیح داد که ارتش اسرائیل از سازمان آثار باستانی خواست انباری را در غزه بررسی کنند که شامل آثار باستانی قدیمی بود. بررسی‌های اولیه توسط یک باستان‌شناس انجام شد و یک گزارش مکتوب در زمان مناسب به ارتش اسرائیل ارائه خواهد شد. آثار باستانی نیز در مکان خود قرار دارند و ما از ارتش خواستیم از آن محافظت کند.

 

پیشتر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه هشدار داده بود که رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ مکان باستانی را از مجموع ۳۲۵ مکان باستانی در غزه در راستای جنگ خود علیه این منطقه از هفتم اکتبر هدف قرار داده و ویران کرده است.

 

۲۱ نوامبر دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل عمدا آثار باستانی فلسطین در غزه را از بین می‌برد. قوانین بین‌المللی در تمام شرایط هدف قرار دادن عمدی اماکن فرهنگی و باستانی را که اهداف نظامی نیستند، ممنوع کرده است.

 

انتهای پیام/ع.غ/25




مطالب مرتبط

خلیل الحیه:

نتانیاهو قصد توقف جنگ را ندارد/ طوفان الاقصی نیازمند خیزش بزرگ سراسری  امت عربی و اسلامی است
خلیل الحیه:

نتانیاهو قصد توقف جنگ را ندارد/ طوفان الاقصی نیازمند خیزش بزرگ سراسری امت عربی و اسلامی است

خلیل الحیه معاون یحیی سنوار رهبر حماس در نوار غزه تاکید کرد طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید و نیازمند خیزش بزرگ سراسر امت عربی و اسلامی است.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.